Moeilijk Varsity-jaar voor Utrecht

De twee Utrechtse roeiverenigingen mogen slechts hopen dat de traditioneel grote supportersschare hen naar een finaleplaats in het hoofdnummer zondag schreeuwt. Skadi verschijnt met dezelfde formatie die vorig jaar de Varsity won. De Rotterdamse vereniging is naast het Amsterdamse Nereus favoriet.

Orca moet het dit jaar doen zonder de grote vedetten Sjoerd Hamburger en Geert Cirkel. In plaats daarvan gaan Bram Hamburger (broer van Sjoerd en student aan de lerarenopleiding aardrijkskunde), Jerker Menninga (natuurkunde), Frederik Mijnhardt (technische informatica) en Rutger Mantingh (biomedische wetenschappen) de eer hooghouden. Letterenstudent Lisette Planjer is stuurvrouw.

Triton deed het de laatste jaren goed met een tweede en een vierde plaats, maar heeft nu noodgedwongen bescheiden ambities. Op het laatste moment moest de ploeg nog worden gewijzigd omdat de boegroeier overtraind raakte. De Triton-vier bestaat nu uit Sjoerd Hagedoorn (sport en entertainmentmarketing HU), Nick Vinken (natuurkunde), Zoltan Warlam (natuurkunde) en Thijs Haverkamp (bestuurs- & organisatiewetenschap). Stuurvrouw is geschiedenisstudente Anne Schellekens.

XB

Zie voor meer info over de Varsity: www.varsity.nl