Nachtbus naar De Uithof mogelijk ook op andere avonden

D66 vroeg om een uitbreiding van het aantal nachten vanwege het succes van de verbinding naar De Uithof op donderdagavond. Deze rijdt sinds een jaar en zit op piekmomenten helemaal vol. Studenten geven nu aan ook op andere avonden behoefte te hebben aan nachtelijk vervoer.

Het stadsbestuur zegt vandaag in de schriftelijke reactie dat uitbreiding van de dienstregeling naar De Uithof wenselijk is. Ook een nachtlijn naar Lunetten en Overvecht, waar D66 om vraagt, kan op de steun rekenen van het college. B&W zal daarom bij de concessieverlener, de BRU, aandringen op een onderzoek naar de mogelijkheden hiervoor.

D66 zegt “uiteraard” zeer gelukkig te zijn met de reactie. Ook USF Studentenbelangen, dat de afgelopen jaren met D66 ijverde voor de nachtbus, toonde zich vandaag zeer tevreden met het vooruitzicht op meer nachtbussen naar De Uithof.

XB