Plasterk gaat in debat met UU'ers

Minister Plasterk geeft van 19.00 tot 19.45 uur een inleiding over het onderzoeks- en onderwijsbeleid van het ministerie. Ook kunnen er vragen aan hem gesteld worden over dit beleid.

Hierna vinden er twee debatrondes plaats. Het eerste debat van 20.00 tot 20.45 uur gaat over de kenniseconomie. Hierin zullen Yvonne van Rooy (voorzitter college van bestuur ), Jasper van Dijk (Tweedekamerlid SP), Jan Jacob van Dijk (Tweedekamerlid CDA) en Jos Engelen (Voorzitter van het NWO) debatteren over internationalisering en de overheveling van gelden van de universiteiten naar het NWO.

De tweede debatronde, van 21.00 tot 21.45 uur, gaat over studentenprestatie. Hierin zullen Tofik Dibi (Tweedekamerlid Groenlinks), Ruben Spelier (U-raad), Willem Hendrik Gispen (oud-rector) debatteren over medezeggenschap en het financieel belonen van studieprestatie.

Het debat is vrij toegankelijk en vindt plaats van 19.00 tot 22.00 uur in de zaal Megaron in het Educatorium.

(Bron: Perscommunicatie UU)