Psychologe Liesbeth Woertman docent van het jaar

Woertman werkt sinds 1984 als docent-onderzoeker aan de Universiteit Utrecht. Volgens studievereniging Alcmaeon, die haar voordroeg, geeft ze op inspirerende wijze college en regelt ze bovendien ontmoetingen tussen docenten en studenten. Verder ontplooit ze zich, aldus het juryrapport, steeds meer als onderwijsmanager.

De andere genomineerden waren dit jaar Ria van der Lecq (Liberal Arts & Sciences), Paul Jansen (Geneeskunde) en Chris Spiers (Aardwetenschappen).

Ian Curry-Sumner, voorgedragen door studievereniging JSVU, maakte als uitwisselingsstudent kennis met Utrecht en kwam jaren later als PhD-student terug naar de UU. De kracht van het nieuwe docenttalent, is volgens de jury, dat hij weet hoe hij van iedere student een kritische student kan maken. In zijn colleges verwerkt hij de actualiteit, waardoor er sprake is van levendige en interessante bijeenkomsten. De prijzen worden uitgereikt tijdens de Diesviering in het Academiegebouw op 26 maart.

GK