Recordpoging pannenkoeken stapelen nipt mislukt

De klok wees woensdagavond vrijwel exact zes uur, toen de stapel van inmiddels ruim vierhonderd pannenkoeken het onder grote hilariteit van de aanwezige CKI-studenten begaf. Als een dronken uitvoering van de Toren van Pisa zwaaide het gevaarte enige tijd ongericht heen en weer om vervolgens zonder voorafgaande waarschuwing in elkaar te storten. “Als een pudding”, aldus een van de aanwezigen, “voorzover dat althans van een stapel pannenkoeken kan worden gezegd.”

Zes uur eerder waren enkele tientallen vrijwilligers op het plein voor sportcentrum Olympos begonnen aan een bakmarathon met als doel om de relatief jonge studievereniging Incognito van Cognitieve Kunstmatige Intelligentie en haar energieke bestuur eeuwige roem en een wereldwijde reputatie te bezorgen. Doelwit was het verbeteren van het wereldrecord pannenkoeken stapelen dat volgens de deskundigen van Guinness al enige tijd op 70 centimeter staat.

Al na enkele uren bleek dat het bakken de Utrechtse studenten goed afging. In het stapelen waren zij echter minder bedreven. Weliswaar lukte het Incognito-voorzitter René Bloemink lange tijd om de wankele stapel overeind te houden, maar toen hij zijn handen er rond zes uur van af trok, was het snel bekeken met de recordpoging. Bloemink riep zijn medeleden op om niet te treuren over dit kleine dipje in het verder zo succesvolle verenigingsleven, maar om de pannenkoeken dan maar met suiker en stroop te lijf te gaan. Aldus geschiedde.

EH

(Foto: Marijn Raven)