Studenten Law College organiseren 'Playground'

Ruim 250 studenten hebben zich ingeschreven voor dit evenement, blijkt uit de website van Sirius.Tijdens deze dag maken studenten van de ‘honours’-bacheloropleiding kennis met de rechtspraktijk in de breedste zin van het woord.

's Ochtends spreken toonaangevende juristen, waaronder strafpleiter mr. Hiddema en Procureur Generaal Bolhaar, over hun vakgebied en werkzaamheden, waarna studenten met hen de discussie aangaan over controversiële, actuele onderwerpen.

's Middags volgen de studenten een workshop onderhandelen, verzorgd door een twintigtal gerenommeerde advocatenkantoren, bedrijven en overheidsinstanties. Daarna zullen de studenten met elkaar de strijd aangaan in een groots onderhandelingsspel. De dag wordt afgesloten met een borrel en een diner in Ottone.

Het Utrecht Law College (ULC) is de eerste selectieve bachelor opleiding Rechtsgeleerdheid in Nederland. De studenten krijgen intensief en kleinschalig onderwijs dat sterk is gericht op de praktijk. Een belangrijk kenmerk van het ULC is de actieve eigen bijdragen die studenten leveren aan hun onderwijs. Daartoe organiseert studievereniging Sirius een flink aantal extra-curriculaire activiteiten, waarond de Playground.

AH

Zie ook: www.siriusplayground.nl