Studiefaciliteiten: een top-10 van de grootste ergernissen

Joyce Vanhommerig en Bieneke Verhaar

Op Nummer 1:

Computers

Arjan de Vries, student Aardwetenschappen: "Ik ben niet tevredenmet de computervoorziening binnen de faculteit Aardwetenschappen.De computers zijn verouderd en hebben veel slecht werkendeprogramma's. Om nog maar niet te spreken van de grootst mogelijkeonzin die er door de studenten mee uitgehaald wordt..."

Annemieke Koeman, studente Informatica: "Voor informaticastudenten is er veel te weinig ruimte in de practicumzalen. Vaakzit je met z'n tweeën achter een computer en dan krijg jesteeds een duw als er iemand langs komt."

Op Nummer 2:

Collegezalen

Marcel Blokland, student Scheikunde: "Zeker voor langerepersonen zijn sommige zalen echt een kwelling voor hetlichaam!"

S. Hoogendam, studente Letteren: "De collegezalen zijn voorrolstoelen erg slecht bereikbaar. Wij hebben iemand in de werkgroepdie in een rolstoel zit en die kan moeilijk overal naarbinnen."

Op Nummer 3:

Kantine

Ronald van der Fange, student Natuur-en sterrenkunde: "Dekantine is te duur, te kort open (om 14:00 uur al dicht) en pasvanaf 12:30 uur hebben ze frituur spul. Verder hoor ik dat ermisschien binnenkort enkel met chipknip betaald kan worden... lijktmij een erg slecht plan."

Annemieke Koeman, studente Informatica: "Onze kantine isnietfantastisch. Er staan donkerbruine tafels en stoelen, die ineen oudbollig bruin café niet zouden misstaan. De sfeer van deruimte is niet gezellig. Informatica heeft al een nerds-imago endoor onze kantine wordt dat beeld alleen nog maar versterkt."

Op Nummer 4:

Chipper/chipknip

Sybren Botma, student Wiskunde: "Nu de Chipknip gemeengoed isgeworden, zien ze mij niet meer terug in het Educatorium!"

P. Leijs, student Diergeneeskunde: "De verplichting gebruik temoeten maken van de chipper voor de koffieautomaten stoort mij,omdat ik principieel geen gebruik wens te maken van de chipknip.Zolang er gechipt moet worden, ben ik genoodzaakt mijn koffieóf tijdens de openingstijden van de kantine te halen, ófeen eigen thermoskan koffie mee te nemen."

Op Nummer 5:

Studieruimtes

S. Hoogendam, studente Letteren: "Ik zou het fijn vinden als erop de locaties zoals Kromme Nieuwe Gracht 88 en 60 specialeleerruimtes zouden zijn. Als je dan een tussenuur hebt, kan je daarop je gemak gaan leren, want in de kantine is het daarvoor telawaaierig."

Op Nummer 6:

Tentamens

Ronald van der Fange, student Natuur- & Sterrenkunde: "Diekoffiewagentjes waarmee ze tijdens een tentamen langskomen zijn zoirritant! Een paar jaar geleden kreeg je bij Natuurkunde aan hetbegin van een tentamen een kopje op je tafel, dat naar behoeftewerd bijgevuld. Maar nu komen ze je storen of je een kopje koffiewilt kopen!"

Geert van der Straaten, student Rechten: "In de Vechtsebanen hadik eens een tentamen dat drie uur duurde. De andere helft van dezaal had maar anderhalf uur; na die tijd liep dus de helft van dezaal leeg. Vreselijk storend was dat!"

Op Nummer 7:

Bereikbaarheid

Martin Formenoij, student Psychologie: "Het blijft sappelen metde Uithof. Buslijn 12 is niet bepaald om over naar huis teschrijven..."

Anonieme derdejaars student Biologie: "De Uithof is echtongezellig. Je hebt totaal geen contact met de andere faculteiten,omdat de gebouwen zo ver uit elkaar liggen. Daarnaast kan je nieteven wat drinken in een café,omdat je dan naar de binnestadmoet. Daarbij moet ik elke dag met lijn 12, omdat ik met de treinnaar Utrecht kom. Vreselijk is dat!"

Op Nummer 8:

Geluidsoverlast

Anonieme tweedejaars student Informatica: "Waarom zijn er houtenvloeren tussen de alfa- en bèta-zalen in het Educatorium? Alsmensen te laat zijn is het duidelijk te horen dat zij op die traptussen de collegezalen lopen, dat is vreselijk storend!"

Op Nummer 9:

Zaalverhuur

Eveline Bus, studente Scheikunde: "Als je bij het Academiegebouween lokaal wilt huren, dan moet je dat ruim een maand van te vorendoen. Daarnaast is het inhuren van de catering verplicht. Dat iswel duur. Ikzelf heb het op een akkoordje kunnen gooien: zijverzorgden de koffie en thee, ik regelde de borrel achteraf."

Op Nummer 10:

Parkeerplaats

Martin Formenoij, student Psychologie: "Ik vind het slecht datje bij sommige parkeerplaatsen moet betalen!"

Anonieme eerstejaars student Rechten: "Waarom is het overalbetaald parkeren??? Het is ook niet terecht dat docenten somspasjes hebben voor de automaten, maar dat er geen pasjes zijn voorstudenten."