SUM stuurt studenten na 500 bier de weg op

Voor luie verenigingsbesturen de kans om te ontsnappen aan hunkommervol bestaan. Als een vereniging mee wil doen aan de actiemaakt zij dit per e-mail kenbaar aan 'SUM', om het vervolgenstelkens te melden als zich fluctuaties voordoen in hetkroonkurkenbestand. Bij het aantal van 500 bierdoppen sturen deleden een motivatie waarom juist zij een jaar limo moeten winnen.Het is de bedoeling dat de aantallen kroonkurken per vereniging opde internetsite van 'SUM' komen te staan.

Het loopt nog niet bepaald storm met aanmeldingen voor de actie,de teller staat momenteel op vijf. "Veel meer hadden we nu nog nietverwacht", zegt Thomas Timmermans van SUM geruststellend. "Hetnummer waarin de actie wordt aangekondigd ligt net in de schappen,en we moeten met de limo de meeste studentensteden nog bezoeken.Dan moet het echt gaan gebeuren."

De reacties op het Neude waren volgens Timmermans enthousiast("sommige studenten kochten meteen een kratje Bavaria") maar erzijn nog geen aanmeldingen uit Utrecht binnengekomen.

Behalve originaliteit zijn er geen criteria voor de motivatievan studentenverenigingen, maar SUM accepteert alleen geschrevenmotivaties. Timmermans: "We willen de motivaties tegen die tijd ookpubliceren, we zijn per slot van rekening een magazine."

De reden dat SUM juist voor een limousine als prijs koos, ligtvolgens Timmermans voor de hand. "Vaak rijdt het bestuur van eenvereniging in een grote Amerikaanse bak, dus we denken dat dit destudenten zeker aan zal spreken."

Bij wijze van anti-fraudemiddel dient een deelnemende vereniginghet statuut mee te sturen, in je eentje vijfhonderd biertjesdrinken heeft dus helaas geen zin.

Gerben Timmer