Tegen de mannen in grijze pakken

"Mijn speerpunt is jongerenparticipatie. Jongeren hebben vaak een duidelijke mening, maar weten niet waar ze er mee naar toe moeten. Tegelijkertijd worden ze vaak niet serieus genomen. Ik wil dat jongeren meer betrokken raken én dat er beter naar hen geluisterd wordt. Ik wil echt tegenwicht bieden aan mannen in grijze pakken", vertelt Elena.
De winnaar van de verkiezingen zal komend jaar de Nederlandse VN-jongerenvertegenwoordiger zijn en in New York een speech houden voor de Verenigde Naties. Deze week staat in het teken van Elena's campagne. "Mijn campagneteam doet echt supergoed werk. Ik ga verschillende colleges langs, over de markt rennen, naar radio 538 en naar mijn oude middelbare school in Tiel. Ik probeer zoveel mogelijk publiciteit te krijgen. Het wordt een gigantisch drukke week, maar ik probeer er ook van te genieten, zo'n kans krijg ik maar één keer!"
Elena neemt het overigens op tegen Sarah-Jane Koulen een afgestudeerde studente van de Roosevelt Academy, het Middelburgse college dat aan de UU is gelieerd.

SMS Elena naar 2008 of SMS Saar naar 2008. kijk voor meer info op www.denachtvandevn.nl. Stemmen kan tot 21 oktober.

IK