UIT chillt naar voorspoedig einde

Bijna 3600 deelnemers en een programma zonder wanklank. Na de door het trapincident aan de Oudegracht kort voor de UIT overschaduwde introductieweek van 2006, zijn de vier kennismakingsdagen dit jaar vlekkeloos verlopen. Volgens perswoordvoerder Sebastiaan Keller van de introductiecommissie ICU was het enige noemenswaardige incident tot en met vandaag een afgebroken teennagel in zwembad Kromme Rijn tijdens de barbecue op woensdagmiddag.

Ook burgemeester Brouwer van Utrecht toonde zich vanochtend op radio 1 meer dan tevreden over de manier waarop de grote hoeveelheid nieuwe studenten met haar stad had kennis gemaakt.

Die nieuwe aanwinsten blijken trouwens een groot hart te hebben, want de jaarlijkse actie voor een goed doel overtrof met een opbrengst van 5.655 euro ruimschoots het in voorgaande jaren opgehaalde bedrag. Het geld gaat naar de stichting One Men (can make a difference), die er een hulpproject voor seksueel misbruikte kinderen in Zuid-Afrika mee financiert.

Na een feest in het Moreelse Park zal de UIT vannacht worden besloten met een afterparty in Monza.

EH

Voor fotoimpressies van de UIT zie:
Ublad.uu.nl/uit2007