Universiteit ruilt KPN in voor Telfort

Het besluit om van provider te veranderen hangt samen met eenonderzoek dat de universiteit het afgelopen jaar heeft uitgevoerdnaar de vraag of de telefoniekosten niet omlaag konden. Daartoezijn verschillende bedrijven benaderd en offertes vergeleken. Dekeuze voor Telfort als toekomstige universitaire telefonie-providerhangt nauw samen met het feit dat dit bedrijf op dit moment albezig is met de aanleg van het nieuwe glasvezelnet voor hetzogeheten gogaport-project. Dit project moet in de loop van ditkalenderjaar zorgen voor aanzienlijk snellereinternetverbindingen.

Omdat de glasvezelkabels van Telfort ook bruikbaar zijn voor hetleggen van telefoonverbindingen, besloot de universiteit demogelijkheden te onderzoeken om met dit bedrijf in zee te gaan. Uitdat onderzoek bleek dat Telfort dankzij zijn flexibele aanpak instaat is om het universitaire telefoonverkeer voor een prijs teregelen die ongeveer tien procent ligt onder het huidige bedrag van1,7 miljoen gulden per jaar. De verandering van provider, diebehalve in de prijs geen merkbare gevolgen zal hebben voor degebruikers, zal waarschijnlijk rond de zomer zijn beslagkrijgen.

EH