Utrecht heeft de kleinste kamers

Het gemiddeld oppervlak van een Utrechtse kamer is vijftien vierkante meter, die van een Amsterdamse achttien. De goedkoopste kamers worden aangeboden in Leeuwarden en Arnhem. Dat blijkt uit onderzoek van kamerbemiddelaar Studentenhuisvesting.nl onder 1200 studenten.

Ook de studentenkamers in Zwolle en Enschede behoren tot de kleinere exemplaren, maar ze zijn wel gemiddeld veel goedkoper dan vergelijkbare Utrechtse kamers: zo’n dertig procent. De grootste kamers zijn te vinden in Amersfoort en Leeuwarden. Hier bewoont de gemiddelde student een oppervlakte van 24 a 25 vierkante meter.

In Leeuwarden is de student ook het minst lang op zoek: twee maanden. Dit in tegenstelling tot Nijmegen, Breda en Amsterdam waar een student gemiddeld vier maanden op zoek is naar een kamer. De wachttijd in Utrecht is ruim 3 maanden.

AH

Zie: www.studentenhuisvesting.nl