Utrechtse onderzoeker ontvangt EURYI Award

De 36-jarige Gelderblom is verbonden aan de faculteit Geesteswetenschappen en houdt zich bezig met ‘De evolutie van financiele markten in Europa voorafgaand aan de Industriele Revolutie’. De twee andere Nederlandse winnaars zijn Dr. Jeroen Cornelissen van de Radboud Universiteit, met onderzoek naar virusbollen als nanoreactorvaten en Dr. Nynke Dekker van TU Delft met onderzoek naar moleculaire motors voor manipulatie van DNA en RNA.

In totaal selecteerde de Europese wetenschapsorganisatie ESF twintig jonge excellente onderzoekers. Zij krijgen allemaal een European Young Investigators (EURYI) Award en worden daarmee als potentiele wereldleiders in hun vakgebied beschouwd.

De prijsuitreiking vindt plaats tijdens een bijeenkomst in Helsinki op 27 september.

MV