Utrechtse student heeft wel degelijk ondernemersbloed

Het onderzoek van de Utrecht School of Applied Science (USAS) wijst uit dat 47 procent van de 150 respondenten overweegt een bedrijf te starten. De meeste studenten hebben echter geen ervaring met ondernemerschap en zien in hun directe omgeving ook geen voorbeelden van ondernemers. De resultaten komen overeen met vraaggesprekken die de afgelopen Bètabedrijvendag zijn gehouden met bachelorstudenten.

Meer dan zestig procent van de ondervraagden zegt bovendien belangstelling te hebben voor cursussen over ondernemerschap in hun opleiding. Twintig procent heeft tijdens de bachelorfase al iets dergelijks gedaan.

De USAS ziet in de resultaten een bevestiging van het voornemen om een aantal masterprogramma’s te voorzien van een track ‘ondernemerschap’. De eerste cursussen daarvan gaan in november van start.

XB