UVSV jury in ‘digitale makeover wedstrijd’ voor studenten

UVSV is benaderd door Microsoft omdat zij de grootste vrouwelijke studentenvereniging van Nederland is. Emily de Valk, preses van UVSV: “Het gaat om een digitale wedstrijd, wat meestal vooral mannelijke studenten aantrekt. Microsoft wil ook graag vrouwelijke studenten aanspreken. Door een vrouwelijke jury te benoemen krijgt de wedstrijd een speciale wending, het is niet meer een typische jongenswedstrijd.”

Er zijn twee categorieën: studentenkamer en studentenhuis. Bezoekers van de site stemmen op hun favoriet en de tien populairste kamers en huizen worden beoordeeld door de zes bestuursleden van UVSV. Uiteindelijk blijven er in elke categorie drie finalisten over, waaruit de voorzitter de uiteindelijke winnaar trekt.

“Het verschil met een mannelijke jury is denk ik vooral het verstand van de digitale wereld. Wij letten vooral op creativiteit en ludieke acties om publiciteit te krijgen en zo stemmen te winnen. We hebben wat minder oog voor de realisatie van de ideeën.” vertelt Emily.

Leden van UVSV zijn uitgesloten van deelname. Emily: “Dat is natuurlijk wel jammer, maar we denken niet dat zij massaal met de actie mee hadden willen doen. Toevallig is in november het studentensymposium ‘Het NET werkt, hoe digitaal ben jij?’, over onder andere de digitalisering in de samenleving. Dat vonden we goed aansluiten bij de wedstrijd en mede daarom hebben we besloten om te gaan jureren. En omdat we het natuurlijk erg leuk vinden om te doen!”

Je kunt je voor de wedstrijd inschrijven tot 23 november.