Verdachten knikkerincident niet uit huis gezet

De bewoners werden eind april beschuldigd door een voorbijganger die vanuit de flat werd bekogeld met stenen en knikkers. De voorbijganger werd net niet geraakt, maar het scheelde volgens hem niet veel. Hij besloot naar de SSH te stappen waarna zij verhaal kwamen halen bij bewoners Shyra de Boer en Chen-Yee Chang. Volgens het slachtoffer werd er vanaf hun etage gegooid.

Verschillende gesprekken met de SSH volgden, maar de twee hielden vol onschuldig te zijn. Inmiddels heeft de SSH hen een brief gestuurd waarin staat dat er te weinig bewijslast is om ze uit huis te zetten.

De SSH kondigde begin april aan strenger op te zullen treden tegen bewoners die spullen naar beneden gooien. Ze zullen de schade verhalen op de dader én de huurovereenkomst zal meteen worden ontbonden bij voldoende bewijslast. Het knikkerincident is het eerste voorval waarbij de SHH probeerde om de daad bij het woord te voegen.

MV