Verhuisperikelen leveren economen extra vakantie op

De verhuizing van de economen zou aanvankelijk op 30 december zijn afgerond, vertelt directeur Ciska van Wonderen tussen grote aantallen verhuisdozen in de hal van Janskerkhof 12. Weliswaar werden de ruimtes aan het Vredenburg op die dag leeg opgeleverd, maar het verhuisbedrijf bleek er niet in te zijn geslaagd om alle spullen ook voor het begin van 2007 op de nieuwe locatie te bezorgen. Vandaar dat de medewerkers hun nieuwe werkkamers pas op maandag 8 januari kunnen betreden.

Met de verhuizing van de USE naar de voormalige burgemeesterswoning heeft de Universiteit Utrecht een nieuwe stap gezet op weg naar de clustering van haar twee binnenstadsfaculteiten in het gebied Janskerkhof/Drift. Eerder al zijn de historici van de kromme Nieuwegracht naar de Drift verhuisd, en hebben de twee onderzoekscholen van Letteren het voormalige Kantongerecht op Janskerkhof 13 in gebruik genomen.

EH