Vijf jaar en tbs geëist tegen aanrander Tuindorp West

De man sloeg tussen september 2005 en februari 2006 vijf keer toe in en rond de studentenflats aan de Van Lieflandlaan, de Frits Coerslaan en de Willem Schuylenburglaan. Hij probeerde zijn slachtoffers telkens te zoenen, werd daarna agressief en roofde persoonlijke eigendommen. Daarnaast wordt hij verdacht van een tweetal andere mishandelingen en enkele auto- en woninginbraken.

In de rechtszaal bleek vanochtend uit de slachtofferverklaringen welk leed de man bij de studentes had aangericht. De vrouwen hadden flinke verwondingen opgelopen. Daarnaast hebben zij nog steeds moeite de gebeurtenissen psychisch te verwerken. Zij maakten gewag van angst om alleen te zijn en wantrouwen tegenover vreemden. Een aantal studentes zag zich gedwongen psychologisch hulp te zoeken.

XB