Voormalige Ublad-stagiaire wint prijs

Het kan voor een journalist verleidelijk zijn om de wet te overtreden om zo aan informatie te komen. Vooral als blijkt dat de journalist in kwestie niet of moeilijk via de legale weg aan de gewenste informatie kan komen. Maar hoe ver gaan journalisten nu echt en hoeveel ruimte krijgen zij binnen de wet om de onderste steen boven te halen? Over die vraag heeft Bastiaanssen haar winnende artikel geschreven.

De prijs - bestemd voor de beste student onderzoeksjournalistiek van de Hogeschool – werd uitgereikt door Lex Runderkamp. Runderkamp werkte met Feike Salverda bij onder meer Vrij Nederland en de VPRO. Bij de VPRO maakten zij het programma Goude Bergen.

Feike Salverda – oud-student van de School voor Journalistiek – overleed elf jaar geleden. De prijs bestaat uit een beeldje Gouden Bergen, cadeaubonnen en gratis toegang tot het volgende congres van de vereniging van onderzoeksjournalisten.

AH