webnieuws

Man bekogeld

Nieuw LSVb-bestuur

Joanneke Krämer (22) is gekozen tot vice-voorzitter van de LSVb voor het jaar 2007-2008. Krämer heeft net haar bacheloropleiding Onderwijskunde afgerond. Na dit bestuursjaar zal ze waarschijnlijk een master in deze richting volgen. Tot voor kort was Krämer coördinator trainingen bij de LSVb. Daarnaast werkte ze als pedagogisch medewerker bij een stichting die jongeren met gedragsproblemen begeleidt. Ook was ze in 2005-2006 voorzitter bij studentenvakbond USF. Het nieuwe bestuur bestaat verder uit voorzitter Koen Wassink (20) uit Leiden, secretaris János Betkó (27) uit Nijmegen, penningmeester Jorieke Casteleijn (21) uit Wageningen en algemeen bestuurslid Lisa Westerveld (25) uit Nijmegen. Het nieuwe bestuur gaat vanaf 23 juni aan de slag. (HOP)

Geen economiestudenten

De drie studentzetels in de faculteitsraad van de Rebofaculteit (Recht, Economie, Bestuurs- en Organisatiewetenschap) blijven komend studiejaar leeg, omdat de studenten hun kandidatenlijst te laat hebben ingeleverd. Gevolg is dat de Reboraad volgend studiejaar bestaat uit twaalf personeelsleden en negen studenten. Omdat zich op de andere lijsten evenveel kandidaten hebben gemeld als er zetels zijn, zullen in mei in de Rebofaculteit geen verkiezingen plaatsvinden.

Ongelukskraan

De bouwkraan die tijdens de storm van 18 januari op het Ruppertgebouw viel, stond niet in de zogenoemde vaanstand, waarin hij had moeten staan. In de vaanstand staat het contragewicht in de richting van de wind. Op de kraan werden er daardoor grotere krachten uitgeoefend dan die waarop de belastbaarheid waarschijnlijk berekend was, zeggen deskundigen van TNO. Volgens een woordvoerder van het college van bestuur is echter niet duidelijk of dat doorslaggevend is geweest voor de uiteindelijke val. De deskundigen van TNO zijn nog niet klaar met hun onderzoek. Inmiddels heeft bouwonderneming BAM met de universiteit een akkoord bereikt over de plaatsing van een nieuwe kraan. Er is gekozen voor een plek direct naast het Bestuursgebouw en zo ver mogelijk van het Van Unnikgebouw vandaan. De kraan wordt eerst opgebouwd tot ongeveer 37 meter hoogte en zodra de bouw dat vraagt tot 61 meter.