Opening goededoelenrestaurant Happietaria no. 21

ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers opende woensdag 8 februari samen met 3FM-dj Herman Hofman het goededoelenrestaurant Happietaria Utrecht. De opbrengst van het restaurant gaat dit jaar naar een project van Tear, dat geweld tegen vrouwen bestrijdt. De studentmanagers van het restaurant willen zo'n 40.000 euro ophalen, maar hopen vooral het taboe omtrent seksuele intimidatie te doorbreken.

Stichting Tear
Met het geld dat binnengehaald wordt, wil de stichting kerken in Colombia trainen om slachtoffers van fysiek en seksueel geweld te bereiken en te begeleiden. Namens stichting Tear vertelde Gerinke Fountain hoe belangrijk het is dat je met een gemeenschappelijk doel samen ergens je schouders onder zet. Gert-Jan Segers sloot af met zijn toespraak en benadrukte hoe belangrijk het is dat mensen zich bewust zijn van het probleem omtrent seksueel geweld. Herman Hofman praatte de avond aan elkaar en na de presentatie van de door studenten gemaakte schilderijen voor in het restaurant, werd er champagne gedronken.

Happietaria Utrecht no. 21
Elke avond zijn de vrijwilligers werkzaam in de keuken, de bediening of achter de bar en muzikale studenten verzorgen live muziek in het restaurant. Het restaurant is tot en met woensdag 14 maart, op maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag geopend aan de Moezeldreef 400. Reserveren kan op www.happietaria-utrecht.nl/reserveren