DUB! DUBBEL? DUBBIE!? DIGITAAL UNIVERSITEITSBLAD?! Nee, gewoon DUB. Z'n doopnaam mag dan wel Digitaal UniversiteitsBlad zijn, maar voor mij is 't beestje gewoon "DUB". Het eerste waar ik aan dacht toen ik de naam "DUB" zag, was de hoeveelheid DU's die we al hebben: Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en zo kennen we nog een hoop Diensten die Uitvoeren. Of beter: Diensten die NIET uitvoeren.

Deze DUB ziet er in ieder geval niet uit als een stilzittende DU. Of als een DU waar alles achterhaald is. Nee, dit is DUB. Deze DUB is hoop ik sneller met:

- Het publiceren van ieders mening;
- Het ervoor zorgen dat we elkaar niet volledig afschieten maar wel lekker met elkaar discussieren;
- Het ervoor zorgen dat ik de Corporate Nieuwspagina van m'n eigen club links kan laten liggen - voor onderwijsnieuwtjes kijk ik misschien wel hier;
- Het vormen van een zinnig platform zoals bijvoorbeeld JOOP.nl, in plaats van de hoeveelheid prullaria-fora met hersenloze inhoud waar geen hond op zit te wachten;

En het belangrijkste, gewoon DUB zijn. Zodat ik nog es - met behulp van de DUB-recepten - kan zeggen:

DUB! ETEN!