Om daar achter te komen organiseert Vliegende Starters de 1-2-Starten! actie voor startende (student)ondernemers. Het bureau wil ondernemerschap faciliteren en doet dit via een experiment met Facebook. Wie voor 1-2-2012 om 12:12:12 zijn of haar pitch het beste weet te vertegenwoordigen op Facebook wint een vliegende start middels een website met geïntegreerde sociale media zoals Twitter en Facebook, ter waarde van € 1249,-.

Facebook wordt door de meeste mensen gebruikt om sociaal contact te onderhouden. Vliegende Starters zet Facebook op een nieuwe manier in, door starters de mogelijkheid te geven om hun bedrijfsidee op Facebook te delen. Hiermee wordt het netwerk van de ondernemers in spe direct betrokken bij het idee. Hoe weet je als ondernemer dat je een ‘goed’ idee hebt? Door het op Facebook te publiceren en te meten hoeveel likes je krijgt. Zo wordt er op een sociale manier gekozen voor het beste idee. Dit principe wordt toegepast in de 1-2-Starten actie. Meedoen kan door een bedrijfsconcept te posten op www.12starten.nl.