Videoportret 2: Vivianne praat op locatie filmpjes aan elkaar

Vivianne (20) leert in haar studie Theater, film en televisiewetenschap vooral de theorie van het filmen. Als vrijwilliger presenteert ze programma’s bij iamTV op de lokale Amsterdamse televisie. Dit is de tweede van een reeks van vijf videoreportages gemaakt door studenten van het Videopracticum van Digitale media over bijzondere bijbanen.

De ambitie van Vivianne is om door te breken op televisie. Daarmee is zij al hard aan de slag. Naast haar presentatiewerk bij iamTV, speelt ze ook rollen in kleine films en is ze bezig aan een eigen film. Zo blijkt uit het videoportret van Lisa Jansen en Desi Rietmeyer.

Bij iamTV praat ze filmpjes aan elkaar die door stagiaires gemaakt zijn. Het programma wordt uitgezonden op de lokale Amsterdamse zender Salto.

De studenten kregen slecht één dag om opnamen te maken en moesten de clip in korte tijd monteren. Ze kregen als opdracht een videoclip te maken van studenten met een bijzondere bijbaan of activiteit naast de studie.

DUB publiceert deze week elke dag weer een nieuw portret gemaakt door de studenten van het videopracticum. Dit zijn de onderwerpen van de filmpjes:

- Nina werkt als gids op de Domtoren

- Laura geeft les bij kinderkoor Eigenwijs