Videoportret 3: Laura leert kinderen EigenWijs zingen met plezier

Laura besteedt een deel van haar vrije tijd aan het begeleiden van het kinderkoor EigenWijs. Dit is de derde van een reeks van vijf videoreportages gemaakt door studenten van het Videopracticum van Digitale media over bijzondere bijbanen.

Haar moeder is leidster van het koor, maar op een dag mocht ze het een keer overnemen en Laura was meteen verkocht. Ze werd direct in het diepe gegooid.  Dat zegt ze in het videoportret van Yasmin Karssing en Nynke Scheltema.

Laura treedt ook met het kinderkoor op en heeft daarvoor onder meer de musical Matilda zelf bewerkt en teksten vertaald.

De studenten kregen slechts één dag om opnamen te maken en moesten de clip in korte tijd monteren. Ze kregen als opdracht een videoclip te maken van studenten met een bijzondere bijbaan of activiteit naast de studie.

DUB publiceert deze week elke dag weer een nieuw portret gemaakt door de studenten van het videopracticum. Dit zijn de onderwerpen van de filmpjes:

- Nina werkt als gids op de Domtoren

- Vivianne is presentatrice bij iamTV

- Wout is voorzitter van de studievereniging Contact
- Liset werkt bij de site Peerby