Willen studenten direct de minister-president kiezen?

Amerika kiest op 8 november zijn nieuwe president. Is het iets voor Nederland om direct de minister-president te kiezen?

De spanning in de wereld loopt op en over een week is bekend wie de nieuwe president van de Verenigde Staten is. Ook de Utrechtse studentenvereniging voor Internationale Betrekkingen (SIB) staat stil bij de Amerikaanse verkiezingen. Dinsdag 25 oktober organiseerde zij een lezing over de verkiezingen. DUB vroeg de studenten op wie ze zouden stemmen.

In Nederland wordt de minister-president niet direct gekozen, maar wordt de lijsttrekker van de grootste partij de nieuwe premier. Maar zouden wij in Nederland ook niet liever direct de minister-president kiezen?

In de nacht van 8 november wordt de uitslag van de verkiezingen bekend. Op deze avond zal SIB ook live de verkiezingen volgen in café Hofman op Janskerkhof. Iedereen is welkom en entree is gratis.