10 vragen aan Jesper

De UIT kent 3500 deelnemers. DUB stelt elke dag één van de deelnemers tien vragen. Vandaag aan Jesper van Breeschoten (19). Hij zit met zijn UIT-groepje te wachten op een busje van Triton.

Waar kom je vandaan en wat ga je studeren?

Ik kom uit Ede en ga Farmacie studeren.

Waarom heb je voor Utrecht gekozen?

Vorig jaar heb ik Bedrijfskunde gedaan in Nijmegen, maar dat was echt niets voor mij. Ik heb op de middelbare school het profiel Natuur en Gezondheid gedaan, dus achteraf gezien was Bedrijfskunde niet zo’n hele logische keuze.

Spoorstudent of op kamers? En waarom?

In eerste instantie zal ik heen en weer gaan reizen tussen Ede en Utrecht. Ik wil wel graag een kamer, maar eerst wil ik maar eens wat mensen leren kennen; die kamer zal ik dan via via wel vinden. Ik ga in elk geval niet zoeken via Kamernet: die kamers schijnen allemaal heel erg duur te zijn.

Wat verwacht je van de UIT?

Vooral veel feestjes aflopen, mensen ontmoeten en grappige dingen doen. Morgen gaan we bijvoorbeeld naar het Spoorwegmuseum; dat wordt echt jeugdsentiment En onze mentoren moeten wel die taart winnen, dus ik wil even zeggen dat iedereen voor groepsnummer 168 moeten bellen!

Wat is het hoogtepunt van de UIT tot nu toe?

Monique Smit.

Wat is de leukste plek/kroeg/café waar je tot nu toe bent geweest?

Café de Kneus is tot nu toe onze favoriet. Tijdens het spel op maandag hebben we er lekker Jenga gespeeld en vanavond ben ik sowieso de sjaak tijdens de karaoke-avond.

Waar kom je na de UIT absoluut niet meer?

Eh… hoe heet die christenclub ook al weer? [ik wijs hem op mijn shirt waar S.S.R.-N.U. op staat], o ja –oeps - SSR! Nou ja, we konden ons potje Weerwolven niet afmaken, omdat er nog een rondleiding op het programma stond.

Waar kijk je het komende jaar het meest naar uit?

Ik heb eigenlijk al wel zin in Pinkpop! Maar op studiegebied? Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat me op dat gebied nog allemaal te wachten staat, maar misschien heeft de studievereniging wel mooie feestjes!

Waar zie je het komende jaar het meest tegenop?

Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht, ik zie wel wat er allemaal nog komt.

Wat wil je dit eerste jaar in ieder geval doen?

Lid worden van een studievereniging en mijn ‘p’ halen.