10 vragen aan Tim

De UIT kent 3500 deelnemers. DUB stelt elke dag één van de deelnemers tien vragen. Vandaag aan de exotische Tim Kross (18). Hij zit met zijn UIT-groepje op het Janskerkhof .

Waar kom je vandaan en wat ga je studeren?

Ik kom uit Aruba en ben net twee weken geleden in Nederland aangekomen om hier Wiskunde en Natuur- en Sterrenkunde te gaan studeren.

Waarom heb je voor Utrecht gekozen?

Het ligt lekker centraal in Nederland en ik wil tijdens de jaren dat ik hier woon Nederland gaan verkennen. Volgens een bepaald tijdschrift heeft Utrecht ook de beste universiteit van Nederland. Welk tijdschrift dat was? Dat weet ik niet meer!

Spoorstudent of op kamers? En waarom?

Ik wil heel graag een kamer in Utrecht, maar tot die tijd woon ik bij familie in Gouda. Ik ben druk bezig met zoeken via kamernet en ik heb me ook ingeschreven bij de SSH. Ik heb zelfs gister nog gehospiteerd, maar helaas.

Wat verwacht je van de UIT?

Ik hoop Utrecht en mijn medestudenten een beetje te leren kennen en tot nu toe gaat dat erg goed. Mijn groepje is heel leuk en de mentoren (met een knipoog naar de personen in kwestie) zijn super! Ik had trouwens niet verwacht dat het zo’n groot evenement zou zijn, het is echt beter dan ik had gedacht.

Wat is het hoogtepunt van de UIT tot nu toe?

De lasershow tijdens de opening van de UIT; echt een verrassing!

Wat is de leukste plek/kroeg/café waar je tot nu toe bent geweest?

Studentenvereniging Biton. Leuke mensen, veel verschillende soorten muziek en een goede sfeer. En ze hebben een tuin met twee konijnen en vissen! Dat vond ik echt heel leuk.

Waar kom je na de UIT absoluut niet meer?

Geen idee eigenlijk. We zijn tot nu toe vooral leuke plekken tegengekomen.

Waar kijk je het komende jaar het meest naar uit?

Ik heb veel zin om mensen te leren kennen, vrienden te maken en mooie dingen te beleven!

Waar zie je het komende jaar het meest tegenop?

Ik zou het heel vervelend vinden om geen kamer te vinden in Utrecht. Dat heen en weer reizen lijkt me niets; je vrienden zitten in Utrecht en jij moet altijd op tijd naar huis. Oja en ik zal ook wel moeten wennen aan de ‘rookcultuur’ hier in Nederland; ik heb het gevoel dat hier veel meer gerookt wordt dan op Aruba.

Wat wil je dit eerste jaar in ieder geval doen?

Veel door Nederland reizen en goede resultaten behalen in mijn studie. Ik wil graag meedoen aan het honours programma. Als ik ben afgestudeerd wil ik gaan promoveren.