470 banen weg bij Inholland

De stevig verminderde instroom en de overheidsbezuinigingen dwingen Inholland tot een forse reorganisatie. Komend jaar zullen er 470 voltijdse arbeidsplaatsen verdwijnen.

Het vorig jaar in opspraak geraakte Inholland hoopt van de nood een deugd te kunnen maken. Door voor een scherp onderwijs- en onderzoeksprofiel te kiezen en “het huis op orde te brengen” wil ze “herkenbaar worden als kwalitatief goede hogeschool”.

Al eerder liet collegevoorzitter Doekle Terpstra weten dat er bij Inholland “meer handen aan het bord” zullen komen. Maar omdat de hogeschool structureel kleiner wordt, is daar minder personeel voor nodig.

Inholland zet bij de reorganisatie “maximaal” in op natuurlijk verloop, maar sluit gedwongen ontslagen niet uit. Met de bonden is een sociaal plan overeengekomen.