Actiefoto: fitness

Aan het begin van het nieuwe jaar hebben veel mensen goede voornemers. Zo ook studenten. Aan de hoeveelheid fitnessende studenten bij Olympos is dit zeker te merken.

Kees (20) is tweedejaars Communicatie en Informatiewetenschappen en heeft geen voornemens nodig om tweemaal per week te gaan fitnessen. “Alleen in de tentamenweek fitness ik minder,” vertelt Kees. Eerst roeide hij, maar in oktober maakte hij de overstap naar fitness. "Dit kost me toch minder tijd."

Kees richt zich niet in het bijzonder op conditie of krachttraining, de voornaamste reden voor hem is aandacht voor zijn algehele gezondheid. “Het is een flexibele sport die je het hele jaar kan doen. Daarbij eet ik gezond. Maar ik doe niet aan dingen als eiwitshakes, die ook veel fitnessers gebruiken.”