Actie: zelfverdedigingscursus voor Serious Request

De actie: zelfverdedigingcursus Hands off our Girls van de studentendesk van het Rode Kruis
Waar: sportschool Trainmore in Utrecht
Naam: Romana
Leeftijd: 22
Studeert: Master Law & Economics en de Master Recht & Onderneming

Hoe ben je hier terecht gekomen?
"Een vriendinnetje vertelde mij dat er een commissie werd opgericht voor Serious Request vanuit het Rode Kruis Studentendesk Utrecht. Zij zei me te solliciteren en toen werd ik aangenomen. Vervolgens zijn we met de commissie gaan brainstormen over de manier waarop we geld konden ophalen voor de radioactie Serious Request en de campagne Hands off our Girls. Toen kwamen we op het idee om een zelfverdedigingcursus op te zetten."

Waarom een zelfverdedigingscursus?
"Hands off our girls is de campagne die als doel heeft om op te komen voor vrouwen die seksueel misbruikt worden in oorlogs- en conflictgebieden. In verschillende steden worden acties uitgedacht om geld op te halen voor deze actie. Wij als studentendesk wilden binnen deze campagne graag iets samen met een sportschool organiseren. Het idee om een zelfverdedingscursus op te zetten,sluit goed aan op het thema Hands off our girls."

Hoeveel cursussen hebben jullie al uitgezet?
"We hebben alleen vorige week en deze week een cursus uitgezet. We proberen nog om met een andere sportschool een samenwerking aan te gaan."

Heb je eigenlijk zelf eerder een zelfverdedigingcursus gevolgd?
"Nog nooit."

Ik zag je vanavond flinke slagen uitdelen. Heb je veel geleerd vanavond?
"De cursus voldeed voor mij aan de verwachtingen, ik heb goed geleerd hoe ik mezelf moest verdedigen. De docenten hebben ons goede technieken bijgebracht."