Art Campus met studentenwoningen

De gemeente onderzoekt samen met de stichting studentenhuisvesting SSH en de Hogeschool voor de Kunsten (HKU) of er vanaf 2016 een Art Campus kan komen op het KPN terrein bij de Ina Boudier Bakkerlaan.

De HKU zou graag in de achtertuin van de huidige vestiging op de IBB-laan meer faculteiten van de hogeschool vestigen. Naast de faculteiten Beeldende Kunst en Vormgeving zouden ook de faculteiten Kunst en Economie, Kunst en Economie en Technology naar het nieuwe terrein kunnen komen.

De SSH zou dan op het terrein studentenhuisvesting kunnen regelen. Of en in welke vorm een Art Campus haalbaar is, wil de gemeente samen met de initiatiefnemers SSH en HKU onderzoeken. Zo is er een wijziging van het bestemmingsplan nodig.

De KPN blijft nog in het gebouw tot 2016. “Wij kunnen nu nog niet zoveel zeggen over de invulling van de plannen. Daarover gaan we de komende tijd met alle partijen over aan tafel zitten”, zegt Elise van ’t Loo van de SSH. Zo is het ook nog niet duidelijk of de studentenwoningen alleen beschikbaar zullen zijn voor HKU-studenten of voor alle studenten.

Tags: ibb-complex | ssh | hku