Bestuursteams Rebo en Geo binden strijd aan in WK-POOL

Bij de deelnemers aan de DUB WK-pool hebben zich naast de introductiecommissie, het Instituut voor Marien en Atmosferisch Onderzoek (IMAU) en de boekhouders van het ASC nu ook de besturen van de faculteiten Rebo en Geowetenschappen gemeld. De twee bestuursteams doen een gooi naar de op dit moment vacante titel ‘meest voetbaldeskundig faculteitsbestuur van de UU’.

De Utrechtse juristen hebben kennelijk een grote voorkeur voor het Spaanse voetbal. Niet alleen omschrijven zij zichzelf als temperamentvol, ook hebben zij twee aanvoerders, te weten Henk Kummeling en Barcelona-spits David Villa, waarvan tot nu toe bijna niemand wist dat hij ook lid was van het Rebo-bestuursteam. Logisch dat Spanje bij de Rebo’s eerste keus is.

Wat de Europese landen betreft zijn de Spanjaarden trouwens toch met afstand de grote favoriet in de tot nu toe binnengekomen inzendingen. Ook Nederland en Italië worden genoemd, maar in Duitsland en Engeland wordt aan de UU kennelijk niet geloofd.

Altijd boeiend is de Zuid-Amerikaanse tweestrijd tussen Brazilië en Argentinië. Waren de ‘goddelijke kanaries’ bij de eerste inzenders nog favoriet, inmiddels blijkt dat de Universiteit Utrecht duidelijk meer vertrouwen heeft in de Argentijnen van Maradona.

Deelname aan de DUB WK-POOL is nog steeds mogelijk. Op speciaal verzoek van enkele kandidaat-deelnemers is de uiterste inzendtermijn verschoven naar vrijdagmiddag 11 juni, 14 uur precies.

EH

HOE DOE JE MEE?

Stap 1: Kies per continent ((Europa, Noord- en Midden Amerika, Zuid Amerika, Afrika en Azië inclusief Australië) één land waarvan je verwacht dat het veel punten gaat behalen tijdens het WK en één land dat er volgens jou niets van gaat bakken.

Stap 2: Deze lijst van in totaal 10 landen stuur je voor 11  juni, 14.00 uur  naar redactie@dub.uu.nl onder vermelding van ‘DUB WK-POOL’.

In die mail schrijf je verder:
-de naam van je team
-een korte omschrijving van je team
-de naam van de aanvoerder, diens email-adres en telefoonnummer.

Klik hier voor het volledige reglement

Tags: voetbal