Bloemetje voor honderdste stagiair

ROC-student Rachid AiT Takassit kreeg maandag 18 oktober als honderdste stagiair in het kader van het project Samen op Stage, bloemen van wethouder Rinda den Besten. Rachid loopt stage bij de Technische Dienst van de Universiteit Utrecht.

Samen Op Stage werd in november 2009 gelanceerd door een aantal grote Utrechtse werkgevers en twee Regionale Opleidingscentra (ROC's). Doel was om het grote tekort aan stageplaatsen voor studenten in het Middelbaar Beroeps Onderwijs aan te pakken.

Omdat de Universiteit Utrecht, samen met het Universitair Medisch Centrum, de Hogeschool Utrecht en de gemeente, verantwoordelijk is voor het grootste deel van de stageplaatsen, was Den Besten maandagochtend naar de hal van het Bestuursgebouw gekomen om te vieren dat inmiddels ruim honderd stagiairs zijn geplaatst.

Van dat aantal heeft de universiteit, die aanvankelijk 25 plaatsen had toegezegd, er inmiddels al 34 voor haar rekening genomen en wat projectleider Mareille Suylen van het Facilitair Service Centrum betreft, zal het daar niet bij blijven. "De reacties die ik tot nu toe heb gekregen zijn zo positief, dat ik denk dat er nog veel meer mogelijk is. Wat mij betreft krijgt dit project een structureel karakter."

EH