CAO-onderhandelingen hervat: Mogelijk toch 500 euro

De universiteiten onderhandelen weer met de vakbonden over een nieuwe cao. Volgens de Groningse Universiteitskrant willen de universiteiten de eenmalige uitkering van 500 euro voor het personeel alsnog goedkeuren.

Abvakabo FNV bestuurslid Marieke van den Berg bevestigt desgevraagd dat de partijen weer met elkaar praten, maar wil over de inhoud van de gesprekken niets zeggen.

Begin deze maand wees universiteitenvereniging VSNU de overeenkomst af die de onderhandelaars eerder hadden opgesteld. Een half procent loonsverhoging vanaf februari 2011 en een eenmalige uitkering van 500 euro zou tot verlies van banen leiden. De vakbonden reageerden woedend.

De Rijksuniversiteit Groningen wordt niet vrolijk van de gedachte dat de eenmalige uitkering van 500 euro alsnog doorgaat. Dat zou de universiteit drie miljoen euro kosten, verklaarde collegebestuurder Duppen tegen UK.

Hoger Onderwijs Persbureau

Tags: cao