Diederik Vasse in finale VN

Diederik Vasse (22), masterstudent Communicatie, Beleid en Management aan de Universiteit Utrecht, heeft zich afgelopen week weten te plaatsen voor de finale. Hij is op zondag 23 oktober een van drie finalisten die kans maakt de Nederlandse VN jongerenvertegenwoordiger te worden.

Om in de finale te komen, moest Diederik stemmen binnenhalen. “Ik heb enorm veel collegepraatjes gehouden, radio-interviews gegeven, flyers uitgedeeld en zelfs Boris van der Ham gevraagd te twitteren over mij.” Ook stond er een interview met hem op DUB.

Als de drie finalisten bekend zijn, hebben zij in het weekend van 22 en 23 oktober weer tijd om zoveel mogelijk stemmen van Nederlandse jongeren te verzamelen. Degene die in die stemronde het hoogste aantal stemmen weet te halen, wint.

“Voor de finale moet ik dus opnieuw op zoek naar stemmen dus dan wordt het weer volle bak er tegenaan,”  zegt Diederik. Als hij gekozen wordt als jongerenvertegenwoordiger van de VN, wil hij zich vooral hard maken voor onderwijs: “Het is de springplank naar het oplossen van andere problemen.”