Directeur Utrecht Science Park vertrekt

Alie Tigchelhoff stopt per 1 januari 2012 als directeur van het Utrecht Science Park. Tigchelhoff en de Stuurgroep Utrecht Science Park denken verschillend over de gewenste organisatievorm, zo wordt in een persbericht gesteld.

Tigchelhoff trad in juni 2009 aan als eerste directeur van het Utrecht Science Park. Met dat initiatief proberen de Gemeente en Provincie Utrecht, de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en het UMC Utrecht De Uithof uit te laten groeien tot een bloeiend centrum op het gebied van onderwijs, onderzoek en kennisintensieve bedrijvigheid.

Alie Tigchelhoff

In een persbericht op de site van het Utrecht Science Park wordt waardering uitgesproken voor het werk van Tigchelhoff. De afgelopen jaren werd de incubator voor startende bedrijven UtrechtInc. uitgebreid en besloten bedrijven als Danone en RIVM zich te vestigen in De Uithof.

Een verschil van inzicht over de meest effectieve organisatievorm van het Utrecht Science Park heeft er volgens het bericht toe geleid dat Tigchelhoff nu terugtreedt. Directeur van de universitaire Bestuursdienst Joop Kessels wil als woordvoerder van de Stuurgroep Utrecht Science Park geen mededelingen doen over de precieze aard van het meningsverschil. Alie Tigchelhoff zelf was woensdag niet bereikbaar voor commentaar.

Tags: utrecht inc.