Dronken fietsendief heeft spijt

Hoe breng je een weinig populaire boodschap op een 'hippe' manier? Verkeersveiligheidsorganisatie Team Alert bedacht student 'Barry Berendsen', die andere studenten moet leren dat je beter niet dronken op de fiets kunt stappen.

Barry, volgens zijn Facebook-pagina student Multimedia Technology & Design aan de HU, is schuldbewust. Hij nam zaterdag in een dronken bui zomaar een fiets mee en reed die “naar de klote”. Nu wil hij dolgraag de eigenaar van de gemolde fiets een nieuw exemplaar aanbieden en probeert via social media de gedupeerde te vinden.

‘Toevallig’ krijgt Barry bij zijn zoektocht naar de fietseigenaar hulp van Team Alert, naar eigen zeggen “dé verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren”. De organisatie gaat Barry helpen met het verspreiden van posters, advertenties en flyers om de eigenaar van de fiets op te sporen. Dit alles onder voorwaarde dat “Barry belooft zich nooit meer in zo’n belachelijk dronken toestand in het verkeer te begeven”, aldus Team Alert in een persbericht. Hierop reageert Barry op zijn weblog met: "Nou, daar hebben ze zowiezo wel een puntje..." (Sic.)

Ben jij sinds dit weekend een fiets kwijt, of is één van je vrienden sinds kort fietsloos? Laat je gegevens achter op http://sorryvanjefiets.blogspot.com/, waar je ook kunt zien hoe de kapotte fiets eruit ziet. Eveneens is het mogelijk om met de berouwvolle Barry te twitteren. Mocht de eigenaar van de fiets zich niet melden, dan wordt de vervangende fiets verloot onder iedereen die gereageerd heeft.

Tags: fiets