DUBstagram: Overheadprojectorenkerkhof

In de DUBstagram van de week: Jeroen Janssen vindt een samenscholing van oude overheadprojectoren.

Instagram handle: @j3ro3nj

Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Jeroen Janssen, universitair hoofddocent bij de afdeling Educatie van Sociale Wetenschappen. Ik geef onderwijs aan bachelor- en masterstudenten Onderwijskunde, en doe daarnaast onderzoek op het gebied van onderwijs en leren met een focus op leren met nieuwe media (bijvoorbeeld naar MOOCs) en samenwerkend leren.

Wat gebeurt er op deze foto?

Ik kom geregeld in het Ruppertgebouw om college te geven. Op de dag dat deze foto werd genomen viel mijn oog op dit overheadprojectorenkerkhof. Deze projectoren stonden onder een trap. Ik fantaseerde dat ze daar samenschoolden om gezamenlijk te overleggen hoe ze de macht zouden terugveroveren op die verschrikkelijke nieuwerwetse beamers die tegenwoordig in de collegezalen gebruikt worden.

Vermoedelijk stonden deze projectoren - waarschijnlijk werkeloos - in de onderwijszalen in het Ruppert en bedacht iemand dat het nu tijd werd om ze eindelijk eens op te ruimen en wellicht af te voeren.

Ik liep terug naar mijn werkplek met enkele jongere collega's. Zij konden zich niet herinneren ooit onderwijs te hebben gehad waarbij zo'n projector gebruikt werd. Ik daarentegen heb nog wel herinneringen aan docenten die transparanten gebruikten in plaats van een powerpoint en van een docent die al schrijvende op een transparant zijn college met ons besprak. Dat zul je nu denk ik weinig meer tegen komen.

Zit je veel op Instagram? En wat vind je leuke accounts om te volgen?

Ik ben niet heel actief op Instagram. Ik ben voornamelijk te vinden op Twitter (@J3ro3nJ) en gebruik Instagram vooral voor de mooie filters die foto's er net wat meer bijzonder uit laten zien.

Ik heb dus niet echt een Instagram tip. Wel voor Twitter. Ik kan erg vrolijk worden van Shit Academics Say (@AcademicsSay) en You Had One Job (@_youhadonejob1).

Tags: dubstagram