DUBstagram: Blij worden van de UB

Studente Alie noemt haar DUBstagram van de week - een foto van de UB - een 'clichéplaatje'. Dat maakt 'm niet minder mooi.

Instagram handle: @alielas

Wie ben je?
"Ik ben Alie, 22 jaar, ik woon in Utrecht en studeer Nederlandse Taal & Cultuur aan de UU."

Waarom nam je deze foto?
"Deze foto maakte ik op een avond toen het rustig was in de universiteitsbibliotheek. Ik liep over de eerste verdieping en vond het een mooi moment om dit clichéplaatje te schieten.

"Ik had er op Instagram bijgeschreven: "This place makes me happy and gives me headaches". Ik word blij van de UB, omdat ik blij word van boeken! Dat heeft natuurlijk ook met m'n studie te maken. Ik krijg echter ook hoofdpijn van de UB, simpelweg omdat ik er soms lange dagen maak, en dan raakt mijn brein overwerkt."

Ben je vaak in de UB?
"Ik ben bijna dagelijks in de UB. Voor mij is het een inspirerende omgeving: als ik boeken en hardwerkende mensen zie, word ik gestimuleerd om zelf ook flink aan de studie te gaan. Daarnaast is het altijd fijn om koffie te drinken of te lunchen met studiegenoten of vrienden die ook diehard UB'er zijn."

Wat vind je zelf leuk om te volgen op Instagram?
"Ik volg zelf op Instagram voornamelijk accounts van vrienden, accounts met mooie Utrechtplaatjes (@life_in_utrecht, het account van een goede vriend van mij, is een aanrader!) en accounts met toffe natuurfoto's."