DUBstagram: Meet the Professor

Osen Figan Tuncer fietste tijdens Meet the Professor met hoogleraar Berteke Waaldijk naar een Utrechtse basisschool.

Instagram handle: @osenfigan

"Mijn naam is Osen Figan Tuncer en ik heb samen met professor Berteke Waaldijk groep 6b van de
Lukasschool bezocht. Berteke Waaldijk is hoogleraar Taal- & Cultuurstudies, en ik werk als promovenda onder haar begeleiding. Woensdag waren we samen op pad om duidelijk te maken dat samenwerken (en diversiteit) erg belangrijk is in wetenschap.

"We hebben allebei enorm genoten van ons bezoek aan de Lukasschool. De leerlingen waren voorbereid op onze komst en hadden een academische baret gemaakt en opgezet. Ze waren nieuwsgierig en deden met alles mee. We hebben met de leerlingen gesproken over historisch onderzoek naar de veranderingen in de manier van communicatie, en we spraken over de waarde van mensen interviewen om herinneringen vast te leggen en zo geschiedenis te schrijven.

"De leerlingen hebben onder begeleiding van de professor een vragenlijst opgesteld. Ze gaan daarmee de komende twee weken aan de slag voor hun eigen onderzoek: het interviewen van één van de grootouders over verhuizen en bellen of brieven schrijven. De leerlingen stelden zélf voor om de resultaten van hun onderzoek naar de universiteit te brengen, en wij hebben toegezegd er een artikel van te maken. Dankzij de enthousiaste toezegging van de juffen gaat dit nu ook echt gebeuren!

"Op de foto is de grote interesse en het warme onthaal van de leerlingen te zien, en ze proberen de ballonnen van de snelbinders te redden, haha!"

Tags: dubstagram