Geen stunt Odysseus '91

Studentenvoetbalclub Odysseus '91 heeft zaterdag in Spakenburg niet voor een verrassing kunnen zorgen. De bekerwedstrijd tegen amateurkampioen IJsselmeervogels ging met 6-0 verloren.

Vol goede moed vertrok een bus Odysseusgetrouwen afgelopen zaterdag richting Spakenburg voor misschien wel DE wedstrijd uit de clubhistorie. De Utrechtse studenten hadden de kans om de laatste 16 van de districtsbeker te behalen. Maar dan moest wel het gerenommeerde IJsselmeervogels, vorig jaar kampioen van de topklassen, worden verslagen.

Op en langs het veld werd genoten van de ambiance bij de topamateurs uit het vissersdorp. Maar sportief hadden de studenten weinig in te brengen. Het gemis van vijf basisspelers deed zich voelen. IJsselmeervogels nam snel een 2-0 voorsprong. Toen een van de Spakenburgers een rode kaart kreeg, gloorde er nog wat hoop bij trainer Pieter van de Grift. "Maar met studenten die net uit de winterstop komen, viel het toch iets tegen", zei de trainer tegen RTV Utrecht

Maandagavond vanaf 18.30 u is er bij de regionale zender ook een tv-verslag te zien.

odysseus