GroenLinks wil het van studenten horen

Het parlement moet een commissie van studenten en docenten instellen die zich gaat buigen over de problemen in het hbo, en hoe die moeten worden opgelost. Dat wil GroenLinks-kamerlid Jesse Klaver.

In de commissie mogen geen “bobo’s uit de hbo-wereld” zitten, want “zij hebben de ellende veroorzaakt”, zei hij zaterdag in actualiteitenprogramma Nieuwsuur. Studenten en docenten zouden de Tweede Kamer wel adequaat kunnen adviseren over hoe het onderwijs verbeterd kan worden en kunnen analyseren waar de ‘knelpunten’ zitten. Daar kunnen de politici vervolgens mee aan de slag, denkt Klaver.

Na het mei-reces wordt er gedebatteerd over de rapporten van de Onderwijsinspectie over alternatieve afstudeertrajecten.

Hoger Onderwijs Persbureau