GroenLinks wil studentenboten in Utrecht

Twee grote boten waar studenten op kunnen wonen. Die heeft de Utrechtse GroenLinks-fractie in de aanbieding.

De raadsleden Pepijn Zwanenberg en Steven de Vries hebben contact met de nieuwe eigenaar van twee pontons met wooncontainers die uit Engeland en Duitsland overkomen. Het tweetal vraagt het gemeentebestuur samen met de SSH op zoek te gaan naar een ligplaats voor tenminste een van de boten. Als mogelijke locatie opperen ze het uiteinde van het Uraniumkanaal op het bedrijventerrein Lage Weide nabij de Amsterdamsestraatweg.

De GroenLinks-fractieleden zien de wachttijden voor studentenkamer oplopen, terwijl nieuwe bouwprojecten een lange aanlooptijd kennen. De twee hopen dat de boten een mogelijkheid bieden om op korte termijn woonruimte voor studenten te creëren. “Wij beseffen dat er haken en ogen zitten aan een grote boot met een woonfunctie, maar dit is te mooi om te laten lopen”, zegt Zwanenberg.

XB