Hall of Fame voor topstudenten

Uitblinkende studenten krijgen vanaf vandaag letterlijk een prominente plaats in het Bestuursgebouw. Tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Universitaire Bestuursdienst opende directeur Joop Kessels een Hall of Fame met portretten van bijzondere studenten.

De foto’s van de studenten zijn te bewonderen in de hal van het Bestuursgebouw. De Hall bestaat momenteel uit zeven studenten die ‘iets extra’s doen’ naast hun studie. Het gaat hoofdzakelijk om topsporters en winnaars van universitaire prijzen.

Zo staan roeier Sjoerd Hamburger, hockeyster Marilyn Agliotti, atletiekster Esther Akihary en rolstoeltennisster Korie Homan in de Hall of Fame. Zij combineren allemaal sport op hoog niveau met een universitaire studie. Daarnaast zijn Jeroen Bouterse en Eefje van Sanden onderdeel van de Hall of Fame. Eerstgenoemde won in september de scriptieprijs 2010-2011; van Sanden ontving toen de studentenprijs voor haar maatschappelijke verdiensten. De laatste foto is niet van een individuele student, maar van het bestuur van SIFE Utrecht, een platform voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.

De Bestuursdienst wil met dit initiatief studenten in beeld brengen die door hun ambitie en inspiratie uitblinken, en eveneens de hal van het Bestuursgebouw vernieuwen. Later dit jaar zal de Hall uitgebreid worden, in elk geval met de winnaars van de volgende studentenprijzen.