Hoogbejaarde lid studentenvereniging

Een negentigjarige Amerikaanse mag alsnog lid worden van de studentenvereniging waarvoor zij zich begin jaren veertig van de vorige eeuw aanmeldde. De Tweede Wereldoorlog gooide destijds roet in het eten.

Vorige week kreeg Bertie McConnell op haar negentigste verjaardag een uitnodiging van de vereniging Zeta Tau Alpha, schrijft The Topeka Capital-Journal. McConnell begon in 1941 haar studie aan Washburn University in de staat Kansas, maar na de aanval op Pearl Harbour stopte ze om te gaan werken. Na de oorlog pikte ze haar studie niet meer op.

De vrouw noemde het haar “one regret in life” dat ze geen lid was geworden van de vereniging. Haar dochter, die lesgeeft aan Washburn University, vertelde het verhaal aan haar studenten. Die vatten vervolgens het plan op om de vrouw alsnog in de vereniging op te nemen.