Interim voor Utrecht Science Park

Oud-wethouder in Utrecht Floris de Gelder is per 1 januari benoemd als interim-directeur van het Utrecht Science Park. De Gelder zal die functie zes maanden bekleden.

UU-alumnus De Gelder is de tijdelijk opvolger van Alie Tigchelhoff die onlangs aankondigde haar werkzaamheden neer te leggen.

De Gelder was voor de VVD-wethouder van Cultuur, Economie en Stadspromotie en leidde 5 jaar lang Museum Van Speelklok tot Pierement. Voor de universiteit is de afgestudeerd jurist geen vreemde. Zo is hij lid van het bestuur van de Stichting Vrede van Utrecht, waarin de UU participeert.

Met het Utrecht Science Park-initiatief probeert de UU samen met de hogeschool, het ziekenhuis en de lokale overheden kennisintensieve bedrijvigheid te verleiden zich in De Uithof te vestigen. Zie voor de ambities onder meer dit YouTube-filmpje.