Kritiek op vuurwerkshow Unitas

Van diverse kanten is kritiek geuit op een vuurwerkshow van Unitas. De studentenvereniging sloot het eeuwfeest vannacht rond middernacht knallend af.

Bewoners van Lucasbolwerk en omstreken hebben een slechte nachtrust gehad. Na middernacht startte voor studentenvereniging Unitas een vuurwerkshow.

Na de vuurwerkshow barstte de kritiek los op Twitter. "Wat een mafkezen daar bij Unitas.. 100 jarige bestaan vieren met vuurwerk om 00:30.. #zijnzegekgeworden", schrijft iemand. “Er gaat een maandsalaris op aan vuurwerk in Utrecht, Lucasbolwerk, het gaat maar door, luide knallen”, schrijft een ander

Lokale politici Twitteren ook over de issue. “Vannacht onverwacht kwartier keihard vuurwerk op Lucasbolwerk (feestje #Unitas ) slecht voor #nachtrust . Slechte combi ook met mist! #fail”, aldus raadslid Eiko Smid (CDA). GroenLinks-raadslid Steven de Vries vindt het “belachelijk” dat de gemeente een vergunning voor de show heeft gegeven. Hij kondigt aan vragen te gaan stellen over de zaak.

(Update: De toestemming voor de vuurwerkshow komt van de Provincie Utrecht, laat de gemeente via Twitter weten.)

Unitas S.R. viert de hele maand november het honderdjarige bestaan van de studentenvereniging. Voor de centenniumviering is een gedenksteen gemaakt die komt te liggen op de Neude, bij de bankjes tegenover het voormalige postkantoor.