Lollies voor startende ondernemers

Studenten die deze week in De Uithof niets vermoedend op de bus stonden te wachten, kregen tot hun verbazing een lollie uitgereikt, met daarop de tekst ‘proef het ondernemerschap’.

Met de actie maakte de Utrechtse Kamer van Koophandel reclame voor de jaarlijkse Startersdag, die aanstaande zaterdag 6 november wordt gehouden in het Educatorium in De Uithof. De dag is bedoeld om ondernemende studenten en medewerkers alle gewenste informatie te geven die nodig is voor het opzetten van een eigen bedrijf.

Utrechtse Ster

Hoe snel het kan gaan, bewijzen twee nog maar recent vanuit de universiteit en het UMC gestarte ondernemingen die aanstaande maandag kans maken op het winnen van de innovatieprijs ‘De Utrechtse Ster’.  De prijs wordt uitgereikt door de Stichting Vrienden van Sonnenborgh. Een van de juryleden is de Utrechtse collegevoorzitter Yvonne  van Rooy.

Cavadis, met als initiatiefnemers de Utrechtse hoogleraren Gerard Pasterkamp en Frans Moll, ontwikkelt nieuwe diagnostische tests om in een vroegtijdig stadium het risico op een hartinfarct of een beroerte te kunnen vaststellen. Crimsonbase, opgericht door de Utrechtse student Eric Lammertsma, ontwikkelt software die het werk van biomedische onderzoekers kan vergemakkelijken.

EH