Lullo’s revisited in Feuten van BNN

De beslommeringen van het Jiskefettrio De Lullo’s liggen klaarblijkelijk alweer ver achter ons. BNN vindt het tijd voor een nieuwe ‘serie met ballen’.

De reeks Feuten is vanaf 1 november acht keer te zien zijn bij BNN. Mark Furstner, eindredacteur drama BNN, zegt in een persbericht dat “het studentencorps een prachtige wereld is voor een serie, omdat iedereen wel benieuwd is naar zo’n gesloten club”.

Feuten put uit de geruchten over de ontgroening, de feesten en de strijd om aanzien en macht, zo meldt het persbericht. Volgens hoofdrolspeelster Hanna Verboom, die eerder al de hoofdrol in de tv-verfilming van de Co-Assistent-boeken voor haar rekening nam, wordt “de rauwheid van het studentenleven blootgelegd”. Er zijn ook hoofdrollen voor Spangas-acteur Tim Murck en jong talent Manuel Broekman.

Een BNN-woordvoerder meldt dat Feuten zich niet afspeelt in een specifieke Nederlandse universiteitsstad. Wel zijn er in Bunnik opnamen gemaakt van fictieve ontgroeningen.

XB